Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Podvádění ve škole

Podvádění ve škole

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zuzana Havelková
Šetření:26. 11. 2021 - 09. 12. 2021
Počet respondentů:179
Počet otázek (max/průměr):17 / 16.98
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:57
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Budeme vděčné za vyplnění tohoto dotazníku.

Anonymita je zaručena.

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena11564,25 %64,25 %  
muž6335,2 %35,2 %  
nechci uvádět10,56 %0,56 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
27-99 let8145,25 %45,25 %  
20-26 let5128,49 %28,49 %  
17-19 let4022,35 %22,35 %  
12-16 let63,35 %3,35 %  
6-11 let10,56 %0,56 %  

Graf

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
6837,99 %37,99 %  
6134,08 %34,08 %  
3720,67 %20,67 %  
SOŠ137,26 %7,26 %  

Graf

4. Opisoval/a jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas12268,16 %68,16 %  
často4424,58 %24,58 %  
nikdy126,7 %6,7 %  
vždy10,56 %0,56 %  

Graf

5. Napovídal/a jste během testu/zkoušení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas11162,01 %62,01 %  
často5128,49 %28,49 %  
nikdy95,03 %5,03 %  
vždy84,47 %4,47 %  

Graf

6. Psal/a jste si někdy taháky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas10156,42 %56,42 %  
často4927,37 %27,37 %  
nikdy2212,29 %12,29 %  
vždy73,91 %3,91 %  

Graf

7. Ve kterém období jste něco z výše uvedeného používal/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10659,22 %59,22 %  
druhý stupeň ZŠ5128,49 %28,49 %  
první stupeň ZŠ84,47 %4,47 %  
73,91 %3,91 %  
SOŠ73,91 %3,91 %  

Graf

8. Kam nejčastěji schováváte taháky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na lavici5530,73 %30,73 %  
do penálu5027,93 %27,93 %  
na ruku4525,14 %25,14 %  
do lavice3720,67 %20,67 %  
do sešitu3016,76 %16,76 %  
nikam52,79 %2,79 %  
Do kalkulačky21,12 %1,12 %  
Telefon 21,12 %1,12 %  
do podpaží10,56 %0,56 %  
na propisku10,56 %0,56 %  
Do dlouhého rukávu od10,56 %0,56 %  
různě10,56 %0,56 %  
pod nohy, na lahev10,56 %0,56 %  
Na tužku10,56 %0,56 %  
Různě - podle příležitosti10,56 %0,56 %  
tam kde je nikdo nenajde10,56 %0,56 %  
do kapsy kalhot10,56 %0,56 %  
tak různě, už si to nepamatuju10,56 %0,56 %  
lahev s vodou, speciální propiska na taháky 10,56 %0,56 %  
do mobilu a ten byl v penálu10,56 %0,56 %  
Nahraju si to jako nahrávku a pustím ve sluchatkach 10,56 %0,56 %  
Na zem nebo do tašky 10,56 %0,56 %  
Neschovavám10,56 %0,56 %  
Napsané v mobilu10,56 %0,56 %  
pod sukni10,56 %0,56 %  
Jak kdy jak kam10,56 %0,56 %  
Do rukávu, na pravítko10,56 %0,56 %  
Jiné10,56 %0,56 %  
Měla jsem, ale nepoužila, protože neumím lhát.10,56 %0,56 %  
Nepoužívala jsem taháky 10,56 %0,56 %  
nepoužíval10,56 %0,56 %  
do povolených pomůcek10,56 %0,56 %  
Mám chytré hodinky, kde je kalkulačka, galerie atd.. hehe10,56 %0,56 %  
Napsala jsem, ale nepoužívala10,56 %0,56 %  
Pod žákovskou knížku10,56 %0,56 %  
do kalkulačky (vysouvací víko)10,56 %0,56 %  
Podle učitele10,56 %0,56 %  
NTB10,56 %0,56 %  
do tabletu10,56 %0,56 %  
NEPÍŠU TAHÁKY10,56 %0,56 %  
na židli mezi nohy10,56 %0,56 %  
Nedělá průzkum učitelka ?10,56 %0,56 %  
do sluchátek nahraju text10,56 %0,56 %  
Nepoužívám taháky.10,56 %0,56 %  

Graf

9. Používal/a jste někdy během testu telefon jako pomůcku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vůbec10458,1 %58,1 %  
občas5229,05 %29,05 %  
často1810,06 %10,06 %  
vždy52,79 %2,79 %  

Graf

10. V jakých předmětech jste používal/a některou z výše uvedených praktik?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
fyzika10357,54 %57,54 %  
matematika9351,96 %51,96 %  
chemie8346,37 %46,37 %  
dějepis6435,75 %35,75 %  
český jazyk6234,64 %34,64 %  
cizí jazyk5731,84 %31,84 %  
biologie5329,61 %29,61 %  
zeměpis5229,05 %29,05 %  
žádný31,68 %1,68 %  
společenské vědy21,12 %1,12 %  
ZSV21,12 %1,12 %  
Ekonomie 21,12 %1,12 %  
Odborné předměty21,12 %1,12 %  
.10,56 %0,56 %  
jaké praktiky????10,56 %0,56 %  
všude kde se dalo10,56 %0,56 %  
prakticky všude, kde jsem se nestihla naučit 10,56 %0,56 %  
prakticky všude10,56 %0,56 %  
interna10,56 %0,56 %  
V žádném 10,56 %0,56 %  
U předmětů které mě nebavily10,56 %0,56 %  
A na VŠ 10,56 %0,56 %  
Nepoužívala10,56 %0,56 %  
Psychologie10,56 %0,56 %  

Graf

11. Jak moc Vás učitele kontroluj/ kontrolovali během testu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
docela dost9251,4 %51,4 %  
skoro vůbec6536,31 %36,31 %  
hodně137,26 %7,26 %  
vůbec95,03 %5,03 %  

Graf

12. Vyhýbáte se testům/ zkoušením, na které jste se nepřipravil/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas8044,69 %44,69 %  
vůbec5731,84 %31,84 %  
často3016,76 %16,76 %  
vždy126,7 %6,7 %  

Graf

13. Měli jste před testem přístup k otázkám od spolužáků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas10458,1 %58,1 %  
nikdy4525,14 %25,14 %  
často2312,85 %12,85 %  
vždy73,91 %3,91 %  

Graf

14. Byl/a jste někdy při této činnosti přistižen/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vůbec9754,19 %54,19 %  
někdy7944,13 %44,13 %  
často21,12 %1,12 %  
vždy10,56 %0,56 %  

Graf

15. Pokud ano, jaké to mělo následky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné8749,15 %48,6 %  
sebrání testu4324,29 %24,02 %  
špatná známka4223,73 %23,46 %  
-63,39 %3,35 %  
Nebyla jsem přistižena31,69 %1,68 %  
nepřistihli mě21,13 %1,12 %  
Nebyl jsem přistižen21,13 %1,12 %  
.10,56 %0,56 %  
5 let v teplákách10,56 %0,56 %  
neuznání zkoušky10,56 %0,56 %  
ústní přezkoušení na danou látku10,56 %0,56 %  
asi mě nikdy nepřistihli, nebo se to nehrotilo a tím pádem si na to nevzpomínám10,56 %0,56 %  
Nebyla jsem chycena10,56 %0,56 %  
už nevím10,56 %0,56 %  
Nebyla jsem přistižena, takže to nemělo následky.10,56 %0,56 %  
jak kdy podle nálady učitele10,56 %0,56 %  
ne10,56 %0,56 %  
ale mohla jsem si to opravit10,56 %0,56 %  
nechytili mě10,56 %0,56 %  
---10,56 %0,56 %  
nepřistihla mě10,56 %0,56 %  
Nepodvádím10,56 %0,56 %  
nestalo se mi10,56 %0,56 %  
Proto jsem nepodváděla.10,56 %0,56 %  
Napomenutí 10,56 %0,56 %  
nikdy mě nepřistihli10,56 %0,56 %  
Nebyla10,56 %0,56 %  
spolužák dostal pětku a morální znechucení učitele.10,56 %0,56 %  
Nebyla jsem pristizena10,56 %0,56 %  

Graf

16. Jaké byly Vaše důvody, pro užívání těchto praktik?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nebaví mě daný předmět9653,93 %53,63 %  
chci dobré známky7642,7 %42,46 %  
nemám čas se učit4324,16 %24,02 %  
žádné21,12 %1,12 %  
Nejistota v odpovedi10,56 %0,56 %  
nerozumím tomu10,56 %0,56 %  
kamarádka chtěla pomoct10,56 %0,56 %  
učila jsem se, uměla jsem, ale nevěřila jsem si10,56 %0,56 %  
obtížnost testu10,56 %0,56 %  
Daný předmět mi nešel.10,56 %0,56 %  
Ve fyzice jsem nepovažoval za užitečné učit se vzorce, stačilo mi znát princip a na vzorce mít tahák. Zeměpis jsem považoval za úplně zbytečný předmět, kvůli kterému je škoda ztrácet čas učením. 10,56 %0,56 %  
nešlo mi naučit se danou látku10,56 %0,56 %  
neumím učivo10,56 %0,56 %  
Nechtěla jsem se učit, pojistka10,56 %0,56 %  
Porucha pozornosti, velké obtíže s učením 10,56 %0,56 %  
Tlak rodiny na dobré známky10,56 %0,56 %  
až fakt v nouzi, když jsem nebyla schopná si něco zapamatovat10,56 %0,56 %  
nerozuměla jsem tomu10,56 %0,56 %  
absolutně mě to nezajímalo, nebyl důvod se učit10,56 %0,56 %  
náročné téma vyuky10,56 %0,56 %  
nechápala jsem danou látku 10,56 %0,56 %  
nenaučila jsem se, z lenosti10,56 %0,56 %  
abych tou pakárnou prolezl10,56 %0,56 %  
Nechápala jsem o co tam jde10,56 %0,56 %  
nepodvádím10,56 %0,56 %  
Pro jistotu, abych něco nezapomněla 10,56 %0,56 %  
Byly to informace, které bych se usela učit dlouho, abych si je zapamatovala, a zároveň mi nepřišly důležité pro zapamatování si do budoucna10,56 %0,56 %  
Lajdáctví10,56 %0,56 %  
vzorečky10,56 %0,56 %  
Přetížení kapacity testováním na denní bázi, hned z několika předmětů10,56 %0,56 %  
Neporozumění učivu10,56 %0,56 %  
-10,56 %0,56 %  
dělali to všichni10,56 %0,56 %  
ne10,56 %0,56 %  
neužívala jsem tyto praktiky10,56 %0,56 %  
nerozumím látce10,56 %0,56 %  
nuda, nuda, šeď, šeď10,56 %0,56 %  
Nedokázala jsem si zapamatovat10,56 %0,56 %  
Strach, že si to v tom stresu nebudu pamatovat 10,56 %0,56 %  
Fyzice jsem prostě nerozuměla 10,56 %0,56 %  
Učiva bylo tolik, že se všechno pamatovat nedalo. 10,56 %0,56 %  

Graf

17. Co by Vás motivovalo k tomu, abyste přestal/a používat tyto praktiky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zábavná výuka9352,25 %51,96 %  
praktické využití znalostí8447,19 %46,93 %  
nic63,37 %3,35 %  
Byla to posledni moznost, jak si vec zapamatovat.10,56 %0,56 %  
sex, sport, peníze, jídlo atd.10,56 %0,56 %  
větší motivace studovat10,56 %0,56 %  
To je vtip? 10,56 %0,56 %  
nic, ale proto nedávám testy a zkouším ústně, třeba i online10,56 %0,56 %  
větší podpora a ocenění10,56 %0,56 %  
Vytvářením taháků (shrnutí probírané látky) jsem se to naučila, často jsem tahák vůbec nepoužila. Samotná tvorba taháku tedy může být přínosná.10,56 %0,56 %  
Teď už tyto praktiky nedělám10,56 %0,56 %  
V době školní docházky asi jedině vážné tresty. Zábavná výuka je problematický termín, protože každého baví něco jiného, Praktické využití znalostí trpí podobným úskalím + na stupních školského systému, kde se nejvíce švindluje, dítě/mladý člověk velmi často nerozliší, co bude ve své budoucí praxi potřebovat a co ne, případně ani nemá možnost to vědět, když ani neví, co chce dělat. 10,56 %0,56 %  
už mám školu za sebou, teď už nic :)10,56 %0,56 %  
kdybych si to pamatovala10,56 %0,56 %  
Aby známky nebyly takový "strašák"10,56 %0,56 %  
Snížení tlaku na výkon10,56 %0,56 %  
kdyby bylo obecně "odsouzeníhodné" to dělat10,56 %0,56 %  
kdyby nezáleželo na známkách10,56 %0,56 %  
úspěšná maturita bez taháku10,56 %0,56 %  
Již je nepoužívám10,56 %0,56 %  
slovní hodnocení místo známky 10,56 %0,56 %  
Kdybych to uměl hned, bez učení :D10,56 %0,56 %  
dobrovolnost toho celého procesu10,56 %0,56 %  
---10,56 %0,56 %  
Nevim 10,56 %0,56 %  
Kdybych chápala o co tam jde 10,56 %0,56 %  
nepodvádím10,56 %0,56 %  
lepší učební materiály, více času, jakákoliv motivace kromě známek10,56 %0,56 %  
Větší stravitelnost daného předmětů 10,56 %0,56 %  
debilní otázka10,56 %0,56 %  
Víc prostoru pro možnost si testy naplánovat a korigovat (SŠ). Toto se nedělo na VŠ.10,56 %0,56 %  
-10,56 %0,56 %  
šlo by mi to samo10,56 %0,56 %  
pořád je dělám!!10,56 %0,56 %  
Některé předměty jsem nepotřeboval10,56 %0,56 %  
nic, je to princip :-)10,56 %0,56 %  
.10,56 %0,56 %  
zájem o daný předmět a tedy přirozený zájem10,56 %0,56 %  
Aby mě předmět bavil10,56 %0,56 %  
Aby to šlo rychle10,56 %0,56 %  
jednodušší gramatika10,56 %0,56 %  
Předmět mi byl na nic10,56 %0,56 %  
Správně vysvětlená látka10,56 %0,56 %  
Vyuka jinym zpusobem než memorovani faktu10,56 %0,56 %  
více času na test10,56 %0,56 %  
Pochopení učiva 10,56 %0,56 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

9. Používal/a jste někdy během testu telefon jako pomůcku?

  • odpověď vůbec:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nikdy na otázku 4. Opisoval/a jste?

14. Byl/a jste někdy při této činnosti přistižen/a?

  • odpověď někdy:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi špatná známka na otázku 15. Pokud ano, jaké to mělo následky?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví:

2. Kolik je Vám let?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Opisoval/a jste?

5. Napovídal/a jste během testu/zkoušení?

6. Psal/a jste si někdy taháky?

7. Ve kterém období jste něco z výše uvedeného používal/a?

8. Kam nejčastěji schováváte taháky?

9. Používal/a jste někdy během testu telefon jako pomůcku?

10. V jakých předmětech jste používal/a některou z výše uvedených praktik?

11. Jak moc Vás učitele kontroluj/ kontrolovali během testu?

12. Vyhýbáte se testům/ zkoušením, na které jste se nepřipravil/a?

13. Měli jste před testem přístup k otázkám od spolužáků?

14. Byl/a jste někdy při této činnosti přistižen/a?

15. Pokud ano, jaké to mělo následky?

16. Jaké byly Vaše důvody, pro užívání těchto praktik?

17. Co by Vás motivovalo k tomu, abyste přestal/a používat tyto praktiky?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví:

2. Kolik je Vám let?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Opisoval/a jste?

5. Napovídal/a jste během testu/zkoušení?

6. Psal/a jste si někdy taháky?

7. Ve kterém období jste něco z výše uvedeného používal/a?

8. Kam nejčastěji schováváte taháky?

9. Používal/a jste někdy během testu telefon jako pomůcku?

10. V jakých předmětech jste používal/a některou z výše uvedených praktik?

11. Jak moc Vás učitele kontroluj/ kontrolovali během testu?

12. Vyhýbáte se testům/ zkoušením, na které jste se nepřipravil/a?

13. Měli jste před testem přístup k otázkám od spolužáků?

14. Byl/a jste někdy při této činnosti přistižen/a?

15. Pokud ano, jaké to mělo následky?

16. Jaké byly Vaše důvody, pro užívání těchto praktik?

17. Co by Vás motivovalo k tomu, abyste přestal/a používat tyto praktiky?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Havelková, Z.Podvádění ve škole (výsledky průzkumu), 2021. Dostupné online na https://75230.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.